Stichting voor het Familiebedrijf gelanceerd!

Geplaatst op 01 mei 2015

Stichting voor het Familiebedrijf gelanceerd!

Met het lanceren van de website www.stichtingvoorhetfamiliebedrijf.nl gaat de Stichting voor het familiebedrijf van start. Daarnaast presenteert de Stichting voor het familiebedrijf zich tijdens de ‘Week van de Ondernemer’ van 12 tot en met 14 april 2011 met een stand op de beurs en een persconferentie. De Stichting voor het familiebedrijf heeft als doel overdragers, opvolgers en overnemers van familiebedrijven (en hun - vaste - adviseurs) adequaat te ondersteunen, zodat zij optimaal resultaat behalen bij de overname, overdracht en opvolging binnen het familiebedrijf. Het unieke van de Stichting voor het familiebedrijf is dat zij, als eerste in de markt, uitgaat van het beginsel ‘multidisciplinair werken’ in een open platformstructuur. Daarnaast heeft de stichting een duidelijke kennisdoelstelling, die zij onder meer invult door het doen van onderzoek naar de overdracht binnen familiebedrijven.

Werkwijze

De stichting is een initiatief van Adcorporate, de Familiebedrijven Adviesgroep en Van der Steenhoven advocaten. De drie partijen beschikken over specifieke kennis en ervaring rondom overdrachts-, overname- en opvolgingsvraagstukken binnen familiebedrijven. Zij bundelen nu hun krachten om zowel overdragers, opvolgers en overnemers als adviseurs hierin bij te staan. De stichting is gevestigd in Amsterdam. De initiatiefnemers hechten belang aan het inzetten van multidisciplinaire teams op maat door middel van een open platformstructuur. Die structuur maakt het mogelijk dat ook de ‘eigen/vaste’ adviseurs van de overdragers, opvolgers en overnemers deel uitmaken van het multidisciplinaire team. De stichting streeft nadrukkelijk samenwerking na met álle reeds bestaande marktpartijen. Het voordeel voor de overdrager, opvolger of overnemer is dat hij of zij op één adres terecht kan voor álle expertise en dat er vanuit één centraal dossier wordt gewerkt.

Onafhankelijke directeur

De stichting wordt geleid door een onafhankelijke directeur. De Stichting voor het familiebedrijf nodigt overdragers, opvolgers of overnemers van familiebedrijven en hun adviseurs uit om hun casus bij de stichting aan te melden. De stichting werkt met een expertteam dat de casus beoordeelt en voorziet van een eerste plan van aanpak en een kostenopgave. De overdrager, opvolger of overnemer en hun ‘eigen/vaste’ adviseurs kunnen voor een totaaltraject of een deeltraject bij de stichting terecht. De overdrager, opvolger of overnemer is verzekerd van de beste expertise en de vaste adviseur wordt in de gelegenheid gesteld zijn klant optimaal te bedienen door kennis aan te bieden die hij zelf niet direct voorhanden heeft.

Kennisplatform

Naast advies bij en optimalisatie van opvolgings-, overdrachts- en overnameprocessen, heeft de Stichting voor het familiebedrijf ook een duidelijke kennisdoelstelling. Zij organiseert seminars, workshops en rondetafelbijeenkomsten. Daarnaast is er veel aandacht voor het uitvoeren en/of begeleiden van onderzoek, het publiceren van artikelen en het ontwikkelen en aanbieden van opleidingen voor adviseurs.

ga terug