Begeleiding opvolgers

U wil graag het familiebedrijf overnemen. U heeft wellicht al enkele jaren ervaring binnen het familiebedrijf opgedaan en bent toe aan een nieuwe stap. Bent u de enige potentiele opvolger, of heeft u nog broers/zussen, nichten of neven die ook geinteresseerd zijn in het familiebedrijf? Waar ziet u kansen en wat zijn uw vragen? Beschikt u over de juiste competenties? Hoe gaat u om met gewijzigde verhoudingen binnen de familie en het bedrijf als u het familiebedrijf overneemt? Al nagedacht over effectief bestuur? Allemaal kwesties die aandacht behoeven als u uw opvolgingstraject tot een succes wilt maken. De Stichting voor het familiebedrijf heeft verstand van bedrijven en van families. Wij helpen u graag om gewijzigde verhoudingen binnen familie, bedrijf en eigendom opnieuw en bestendig te structureren.

Een onafhankelijk competentie onderzoek

De Stichting voor het familiebedrijf biedt opvolgers intensieve begeleiding bij bedrijfsopvolging. Dit doen we, door u de mogelijkheid te bieden uw kennis en kunde in kaart te brengen middels een uitgebreid competentieonderzoek. Een onafhankelijke rapport, dat u kunt gebruiken om uw ambities verder waar te maken.

Zonder diepgang geen resultaat

Daarnaast bieden wij u individuele coachtrajecten waarbij persoonlijke ontwikkeling en focus op eigen kennis en kunde centraal staan. Deze coachtrajecten zijn intensief, vaak confronterend en gericht op het bevorderen van uw senioriteit en ondernemerschap. Zowel op persoonlijk- als ook op managementvlak.

Organiseer uw eigen opvolgingstraject

Wees ondernemend, en organiseer uw eigen opvolgingstraject. De Stichting voor het familiebedrijf helpt u graag op weg.