over ons

Welkom bij de Stichting voor het familiebedrijf. Een specifieke activiteit vanuit Adcorporate gericht op familiebedrijven. Wij adviseren en begeleiden overdragers, opvolgers en overnemers van familiebedrijven. Een zakelijke insteek en een goed oog voor menselijke verhoudingen is ons vertrekpunt. Wij begeleiden totaal- en deeltrajecten, afhankelijk van de specifieke vraag of wensen.

Een bedrijfsoverdracht of -opvolging binnen de familie is niet iets dat u of uw adviseur 'er even bij doet'. Het is een totaalproces waarin zakelijke overwegingen en emoties een belangrijke rol spelen. En eveneens een procees met een groot aantal keuzemomenten, die om zorgvuldige begeleiding vragen. Adcorporate kan deze begeleiding bieden, vanuit haar eigen expertise en ruime ervaring als bedrijfsovernameadviseur.

Bij een dergelijk proces wegen de fiscale, financiële, sociale en juridische consequenties van uw beslissingen extra zwaar. Want die raken niet alleen het bedrijf, maar ook uw familie. In dit complexe en emotionele traject dient een juiste balans gevonden te worden tussen familie- en bedrijfsbelangen. Hierbij kunnen de navolgende onderwerpen van hulp zijn om complexe zaken transparant te krijgen en emotionele onderwerpen rationeel te beanderen.