Overdracht binnen de familie

U zou graag uw bedrijf overdragen binnen de familie. Wellicht heeft u een of meerdere kinderen die u zouden kunnen opvolgen, of een neef of nicht die al bij u in het bedrijf werkt.

Uw voornaamste zorg is om de continuiteit van uw bedrijf te waarborgen. U vraagt zich af of de door u beoogde opvolgers over de juiste competenties beschikken en hoe u dit kan beoordelen. U kent de verschillende belangen en wil hier zorgvuldig mee omgaan.

De Stichting voor het familiebedrijf helpt u graag om uw opvolgingsvraagstuk helder te krijgen.

Een onafhankelijke beoordeling van competenties

Wij beschikken over uitgebreide methodes om uw opvolgers te screenen op hun competenties. Door deze screening wordt duidelijk over welke competenties de opvolger beschikt en op welke gebieden de opvolger nog aanvullende kennis en kunde moet opdoen. Een onafhankelijke manier om uw opvolger(s) te kunnen beoordelen, hetgeen als basis kan dienen voor de gesprekken die u met uw opvolger(s) voert.

Bedrijfsoverdracht leidt tot andere verhoudingen

Daarnaast hebben we verstand van bedrijven en van families. Wij weten dat bedrijfsoverdracht leidt tot andere verhoudingen binnen familie, bedrijf en eigendom en hoe je dit op een goede manier begeleidt en structureert.

Een intensief traject

Wij bieden opvolgers en overdragers een uitgebreid coachtraject. Zonder diepgang geen resultaat, dus de coachtrajecten zijn intensief, vaak confronterend en moeten leiden tot persoonlijke ontwikkeling. Het bevorderen van senioriteit zowel op persoonlijk vlak als managementvaardigheden en ondernemerschap is het uiteindelijke doel.