Kansen als niet-familielid bij het familiebedrijf?

Een familiebedrijf overnemen?

De Stichting voor het familiebedrijf adviseert en begeleidt ambitieuze ondernemers, die op zoek zijn naar een passend (familie)bedrijf. De ervaring leert dat familiebedrijven zich naast interne opvolging, uitstekend lenen voor opvolging in de vorm van een management buy-in of een management buy-out. Veel van deze bedrijven worden namelijk geconfronteerd met een gebrek aan geschikte opvolging vanuit de familie. Als het bedrijf zijn continuïteit wil waarborgen, is een management buy-in of -out een uitkomst. En voor u als MBI- of MBO-kandidaat is een familiebedrijf een uitgelezen kans om uw ambities te realiseren. Denkt u bijvoorbeeld wel eens na over:

• Uw kansen en mogelijkheden om een familiebedrijf over te nemen
  • Het gevoel om zelf aan de ‘knoppen'  te zitten
  • Uw mogelijkheden voor financiering
  • Hoe u een geschikte onderneming vindt

Over al deze zaken denkt de Stichting voor het familiebedrijf graag met u mee! Bent u die gedreven ondernemer die toe is aan een nieuwe uitdaging? Hebt u behoefte aan een onafhankelijke sparringpartner met kennis van zaken en families? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor het maken van een afspraak. Dankzij onze ruime ervaring kunt u bij ons terecht voor een bruikbaar advies en aansprekende voorbeelden in de vorm van best practices. U hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden, alle expertise is binnen de Stichting voor het familiebedrijf voorhanden. En die zetten we graag voor u in.

Zelf meer te weten komen over bedrijfsopvolging?

Natuurlijk kunt ook alvast aan de slag om de vele aspecten van bedrijfsopvolging te verkennen. Op deze website vindt u tal van handige, nuttige en informatieve tools, en een schat aan kennis.