Begeleiding overnemers

U wil graag een familiebedrijf overnemen. U heeft wellicht al enkele jaren ervaring binnen het familiebedrijf opgedaan en bent toe aan een nieuwe stap. Of u bent een extern manager met een voorkeur voor familiebedrijven. Waar ziet u kansen en wat zijn uw vragen? Beschikt u over de juiste competenties? Hoe gaat u om met gewijzigde verhoudingen binnen de familie en het bedrijf als u het familiebedrijf overneemt? Al nagedacht over effectief bestuur? Allemaal kwesties die aandacht behoeven als u uw overname tot een succes wilt maken. De Stichting voor het familiebedrijf heeft verstand van bedrijven en van families. Wij helpen u graag om gewijzigde verhoudingen binnen familie, bedrijf en eigendom opnieuw en bestendig te structureren.

Een onafhankelijk competentie onderzoek

De Stichting voor het familiebedrijf biedt MBI en MBO kandidaten intensieve begeleiding bij bedrijfsopvolging. Dit doen we, door u de mogelijkheid te bieden uw kennis en kunde in kaart te brengen middels een uitgebreid competentieonderzoek. Een onafhankelijke rapport, dat u kunt gebruiken om uw ambities verder waar te maken.

Coaching en advies

Daarnaast bieden wij  individuele coach- en adviestrajecten waarbij we ons richten op uw (nieuwe) rol binnen het familiebedrijf. Hoe positioneert u zichzelf ten opzichte van de familie en het bedrijf? Hoe bereikt u acceptatie en medewerking van zittend management en personeel? Hoe creeert u draagvlak voor uw ambities?

Organiseer uw eigen succes

Een succesvolle overname van een familiebedrijf is mede afhankelijk van de wijze waarop u zich profileert. De Stichting voor het familiebedrijf helpt u graag met het kiezen van de juiste toon en het ontwikkelen van uw competenties.